Brev:
Fisk. Hvilke og hvor ofte?
17. maj 2013
Alder:
8 mdr.
Fisk. Hvilke og hvor ofte?
Hej Helen
Jeg vil gerne hoere hvor ofte babyer/boern boer spise fisk og hvilke typer de maa og ikke maa spise. Er det ligesom naar man er gravid? Eller kan Omega 3 draaber udgoere det istedet for fisk?
Ved der er kviksoelv i fisk og i rovfisk naturlivis mere. Derudover har jeg laest at det kan foere til at man bliver udviklingshaemmet, hyperaktivitet at man kan blive ordblind mm. Jeg tror der er en del om snakken for min mands familie baade mor og far er fra fiskerfamilier og kvinderne har spist masser af tunfisk deriblandt roedtun imens de var gravide og deres boern, som i dag er i 30-40'erne har svaert ved at stave. Men det kan naturlivis ogsaa have en genetisk sammenhaeng.
Nu vil jeg naturlivis gerne goere det bedste for mit barn og ikke vaere skyld i at mit barn bliver belastet. Derfor vil jeg gerne vide hvordan jeg skal forholde mig. Omega 3 er jo ogsaa med til at styrke hjernens udvikling.
Venligst
den forvirrende mor